Utvid din entreprenørkompetanse.
Lær om de nyeste forretningsmodellene og teknologiene, utvid dine entreprenørferdigheter og dyrk din innovative side.
Dette spesialiserte masterprogrammet tar deg med på en reise gjennom innovasjon og entreprenørskap – fra idé til forretningsmodell og videre til markedet.
Sett teorien ut i praksis under en studietur, samarbeid med klassekameratene dine under Innovation Week, og velg mellom et forretningsforskningsprosjekt eller en profesjonell praksisplass for å få verdifull erfaring fra virkeligheten.
Vil du vite mer?
Kursstruktur
Masterprogrammets pensum gjenspeiler livssyklusen til en start-up: fra å identifisere forretningsmodeller og markedsstrategier til vekst og fusjoner og oppkjøp (M&A). Sentrale temaer: strategi og styring, ledelse og teamutvikling, digital markedsføring.
- 98 % av studentene har ett eller flere jobbtilbud ved fullført utdanning.
- I gjennomsnitt får hver student 6 tilbud om praksisplass.
- Introduksjonsprogram i hotell- og restaurantbransjen – valgfritt 4-ukers program
- Hvis du ikke har akademisk eller profesjonell bakgrunn innen hotell- og restaurantbransjen, kan dette hurtigkurset gi deg den grunnleggende kunnskapen du trenger for å være godt forberedt på masterprogrammet.
- Varighet: 4 uker – valgfritt
- Semester 1 – Grunnleggende om hotell- og restaurantbransjen, entreprenørskap og strategisk ledelse
- Her lærer du om hotell- og restaurantbransjen, dens utfordringer og fremtidige utvikling. Du tilegner deg verktøy, metoder og konsepter for å skape verdiskapende og innovative produkter og tjenester med særlig fokus på hotell- og restaurantbransjen. Fokuset er på entreprenørskap og innovasjon i nye trender i bransjen. Du vil jobbe med designtenking, lean startups, traksjonsmetoder, strategiske partnerskap, økosystemledelse, styring og strategi.
- Semester 2 – Starte og skalere opp fremtidsrettede virksomheter
- Denne blokken fokuserer på å skape verdi for kunder, ta betalt for den verdien og skalere opp virksomheten. Du vil fordype deg i digitalisering, markedsføringsstrategier, salg og markedsføring, inntektsstyring og digitale teknologier. Det inkluderer også en grundig studie av bedriftsøkonomi, kapitalinnhenting og finansielle livssykluser.
- Semester 3 – Forretningsforskningsprosjekt eller praksisplass med rapport om anvendt forskning
- Hvis du velger forretningsforskningsprosjektet, vil du gjennomføre et uavhengig forskningsprosjekt som demonstrerer avanserte forskningsferdigheter, planleggingsevne, uavhengighet og informasjonsstyring.
- Hvis du velger praksisplass, vil du fullføre en 24 ukers arbeidsplassering og deretter skrive en rapport om anvendt forskning som analyserer dine erfaringer og styrker din faglige utvikling.
Studietur til Marrakech
Alle heltids masterprogrammer inkluderer en grundig studietur, med unik tilgang til sentrale aktører i den relevante bransjen.
Turene er skreddersydde, flerdagers opplevelser med fullpakkede timeplaner som inkluderer bedriftsbesøk, presentasjoner av toppledere og lunsjer og middager hvor du kan oppleve lokal mat mens du blir kjent med medstudentene dine i en mer avslappet atmosfære. Merk: Destinasjoner og programmer kan endres.
- Fokus: Innovasjon, teknologi og entreprenørskap i et start-up-økosystem.
- Planlegg et arrangement – en halvdagskonferanse hvor du bestemmer tema, format og målgruppe.
- Bygg nettverk – knytt kontakter og utvikle ditt profesjonelle nettverk.
- Møt innovative bedrifter – sett teorien ut i praksis.





